COBİT 5 nedir?

COBİT 5 Nedir: COBIT (Bilgi ve İlgili Teknoloji için Kontrol Hedefleri), kuruluşların yasal uyumluluk, risk yönetimi ve BT stratejisini kurumsal hedeflerle uyumlu hale getirme konularında iş zorluklarını aşmasına yardımcı olur. Çerçevenin en son yinelemesi olan COBIT 5, 2012’de piyasaya sürüldü.

COBIT 5 ilkeleri

COBIT 5, kurumsal BT’nin etkin yönetimi ve yönetişimi için gerekli olan beş ilkeye dayanmaktadır:

  • İlke 1: Paydaş ihtiyaçlarının karşılanması
  • İlke 2: İşletmeyi uçtan uca kapsamak
  • İlke 3: Tek bir entegre çerçeve uygulamak
  • İlke 4: Bütüncül bir yaklaşımı mümkün kılmak
  • İlke 5: Yönetişimi yönetimden ayırmak

Bu beş ilke, bir kuruluşun BT’nin yönetişimi ve yönetimi için yedi “kolaylaştırıcı” üzerine kurulu bütünsel bir çerçeve oluşturmasını sağlar:

  1. İnsanlar, politikalar ve çerçeveler
  2. Süreçler
  3. Organizasyon yapıları
  4. Kültür, etik ve davranış
  5. Bilgi
  6. Hizmetler, altyapı ve uygulamalar
  7. İnsanlar, beceriler ve yeterlilikler

İlkeler ve kolaylaştırıcılar birlikte, bir kuruluşun BT yatırımlarını, bu yatırımların değerini gerçekleştirmek için hedefleriyle uyumlu hale getirmesine olanak tanır.

COBIT 5’in Faydaları

COBIT 5 çerçevesi, her büyüklükteki kuruluşa şu konularda yardımcı olabilir:

  • İş kararlarını desteklemek için yüksek kaliteli bilgileri iyileştirin ve sürdürün.
  • İş hedeflerine ulaşmak için BT’yi etkin bir şekilde kullanın.
  • Operasyonel mükemmelliği desteklemek için teknolojiyi kullanın.
  • BT riskinin etkin bir şekilde yönetilmesini sağlayın.
  • Kuruluşların BT’ye yaptıkları yatırımların değerini fark etmelerini sağlayın; ve
  • Yasalara, yönetmeliklere ve sözleşme anlaşmalarına uyum sağlayın.

COBIT 5 ve diğer çerçeveler

COBIT 5, merkezinde entegrasyon olacak şekilde tasarlanmıştır. ITIL® ,
ISO 20000 ve ISO 27001 gibi çok sayıda en iyi uygulama çerçevesi ve standardı ile uyumludur .

Bir BT Yönetişim çerçevesini uygularken, ihtiyaç duyduğunuz sonuçları elde etmek için birkaç farklı çerçevenin ve standardın parçalarını kullanarak entegre bir yaklaşım benimsemek en iyisi olabilir.

Hizmet Yönetiminin Pragmatik Uygulamasında , Suzanne Van Hove ve Mark Thomas COBIT 5, ITIL ve ISO 20000’i entegre etmek için daha iyi bir yatırım getirisi ve BT’nin kurumsal hedeflerle uyumlu hale getirilmesini sağlayan bir yaklaşım sunuyor.

Similar Posts

  • SSD ve HDD Arasındaki Fark Nedir

    SSD ve HDD Arasındaki Fark Nedir Son birkaç yılda herhangi bir zamanda dizüstü bilgisayar satın aldıysanız Muhtemelen SSD li bir bilgisayar Satın almışınızdır. Bazen fiyatın daha uygun olması için üreticiler HDD olan bilgisayarlar piyasaya sürebilirler. Yine de sadece birini seçmek zorundaysanız , nasıl seçersiniz? SSD’ler ve HDD’ler arasındaki farklara girelim ve karar vermenize yardımcı olmak…

  • IaaS,Paas,Saas Nedir

    IaaS,Paas,Saas Nedir IaaS nedir? Hizmet Olarak Altyapı (IaaS), genellikle kullandıkça öde temelinde isteğe bağlı bilgi işlem, depolama ve ağ kaynakları sunan bir bulut bilişim hizmeti biçimidir. İşletmeler, donanımı doğrudan satın almak yerine kaynakları talep üzerine ve gerektiği gibi satın alabilir. IaaS size sunucular, diskler, ağlar ve IP adresleri gibi sanallaştırılmış kaynaklar sağlarken, işletim sistemini, verileri, uygulamaları,…

  • Zabbix SNMP Servisi İle Windows Server İzleme

    Zabbix SNMP Servisi İle Windows Server İzleme SNMP kullanarak bir Windows bilgisayarının nasıl izleneceğini öğrenmek ister misiniz? Bu öğreticide, Windows’ta SNMP’nin nasıl kurulacağını ve Zabbix sunucusunu Zabbix aracısını yüklemeye gerek kalmadan bir Windows bilgisayarını izleyecek şekilde nasıl yapılandıracağınızı göstereceğiz. SNMP özelliği bilgisayarınıza yüklendi ancak yine de SNMP hizmetini yapılandırmamız gerekiyor. Windows hizmet yönetimi ekranını açın…

  • Lenovo Dizüstü Serisi Arasındaki Farklar Nelerdir

    Lenovo’nun dizüstü bilgisayar serileri, farklı kullanıcı ihtiyaçlarına ve segmentlere hitap etmek üzere çeşitlilik gösterir. Genellikle şu seriler arasında farklılıklar bulunabilir: ThinkPad Serisi: İş profesyonelleri ve kurumsal kullanıcılar için tasarlanmış dayanıklı ve güvenilir dizüstü bilgisayarlar. Genellikle dayanıklılık, uzun pil ömrü, profesyonel kullanım için optimize edilmiş parçalar ve güvenlik özellikleriyle dikkat çeker. IdeaPad Serisi: Genel tüketici kitlesi…

  • Vodafone Kurumsal Müşteri Hizmetleri

    Vodafone kurumsal müşteri hizmetleri için https://vodafone.net.tr/iletisim.html Müşteri hizmetlerimize 0850 250 0 250 numarasını arayarak veya destek@vodafone.net.tr adresine email atarak ulaşabilirsiniz. VFNET DESTEK destek@vodafone.net.tr Hizmetlerimiz hakkında her türlü soru, istek ve şikayetleriniz için aşağıdaki mail adresleri ve telefon numaralarımızdan bizlere ulaşabilirsiniz. Başvurularınız, ilgili birimlerimizce en hızlı şekilde sonuçlandırılarak sizlere bilgi verilecektir. Saygılarımızla,Vodafone Net İletişim Hizmetleri A.Ş….

  • Yandex Metrica Nedir. Nasıl Kurulur

    Yandex Metrica , Rusya’nın ana arama motoru olan Yandex’in web analiz aracıdır. Siteye entegre edildikten sonra sitede meydana gelen etkileşimler hakkında bilgi içeren sonuçları gönderen bir JavaScript kodundan oluşur. Bu tür araçlarda, kategorilere göre ayrılabilen sayfa görüntülemeleri ve oturumlar metriklere görüntülenebilir. Ayrıca ölçüm etkinliklerini tanımlamanıza, hedefler oluşturmanıza ve e-ticaret metriklerini ölçmenize olanak tanır. Tüm bunlar, Yandex ölçüm çözümünü Google Analytics’in ana alternatiflerinden…