80090016  Bilgisayarınızın Güvenilir Platform Modülü Arızalı

Bilgisayarınızın Güvenilir Platform Modülü Arızalı sorunu, bilgisayarınızın donanım veya yazılımında bir sorun olduğunu gösteren bir hata mesajıdır. TPM (Trusted Platform Module), ana kartınızda bulunan bir çip veya donanım modülüdür ve bilgisayarınızın güvenlik ve şifreleme işlemlerinde kullanılır.Bizim karşılaştığımız sorun cihaz anakart arızasından dolayı serviste anakart değişimi sonrası meydana gelmiştir.80090016  Bilgisayarınızın Güvenilir Platform Modülü Arızalı sorunu genellikle anakart değişimi sonrası meydana gelir.

1.Denetim Masası credential yönetisinde eski şifreleri silin.

2.Aşağıdaki dosyayı masaütüne yedekleyin kes-yapıştır.Pc yi yeniden başlatın ve office 365 hesabınıza tekrar giriş yapın

Tpm Arızası ile ilgili Diğer İşlemleri Aşağıdan Takip edebilirsiniz.

TPM Arızası ile karşılaştığınızda, aşağıdaki adımları takip ederek sorunu çözebilirsiniz:

  1. Bilgisayarınızı yeniden başlatın: Bazı durumlarda, sadece bilgisayarınızı yeniden başlatmak TPM’yi tekrar etkinleştirebilir.
  2. BIOS’u güncelleştirin: Bazı durumlarda, eski bir BIOS sürümü TPM ile uyumsuzluk sorunlarına neden olabilir. Ana kart üreticinizin web sitesinde mevcut olan en son BIOS sürümünü indirip yükleyerek TPM uyumluluğunu kontrol edebilirsiniz.
  3. TPM sürücülerini güncelleştirin: TPM’nin düzgün çalışması için gerekli olan sürücüleri kontrol edin ve güncel olduğundan emin olun. TPM sürücülerini ana kart üreticinizin web sitesinden veya Windows Update üzerinden güncelleyebilirsiniz.
  4. TPM’yi etkinleştirin: TPM, BIOS ayarlarına bağlı olarak devre dışı bırakılmış olabilir. Bilgisayarınızı açarken BIOS ayarlarına giriş yapın ve TPM’yi etkinleştirdiğinizden emin olun.
  5. TPM’yi devre dışı bırakıp tekrar etkinleştirin: TPM’yi devre dışı bırakıp tekrar etkinleştirerek sorunu çözebilirsiniz. Bu işlemi BIOS ayarlarından yapabilirsiniz.
  6. TPM sertifikasını yeniden yükleme: TPM’yi etkinleştirmek veya sorunu çözmek için TPM sertifikasını yeniden yüklemeyi deneyebilirsiniz. Windows’un doğal TPM yöneticisi veya TPM yapılandırma araçları bunu yapmanıza yardımcı olabilir.

Eğer yukarıdaki işlemleri uyguladığınız halde sorun devam ediyorsa, bilgisayarınızın donanımında bir arıza yaşanmış olabilir. Bu durumda, profesyonel bir teknik destek hizmetine başvurmanızı öneririm.

80090016  Bilgisayarınızın Güvenilir Platform Modülü Arızalı

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir